wtorek, 14 lipca 2015

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy: Złodziej Pioruna-Recenzja książki


Złodziej Pioruna

,,Prawdziwy świat jest tam, gdzie są potwory. Dopiero tam przekonujesz się, ile jesteś wart.''

  • Autor: Rick Riordan
  • Ilość stron: 358
  • Ilość rozdziałów: 22
  • Tytuł oryginału: The Lightning Thief
  • Wydawnictwo: Galeria Książki

Percy Jackson to dwunastoletni chłopiec z dysleksją, problemami z koncentracją i niestwierdzonym ADHD. Mieszka z mamą i ojczymem, którego nienawidzi (zresztą z wzajemnością). Często zmienia szkoły, bo z każdej zostaje wyrzucony za nieodpowiednie zachowanie. Nigdy nie przeszło mu przez myśl, że może być kimś niezwykłym i wyjątkowym.

"Zabawne do jakiego stopnia ludzie potrafią sobie coś ubzdurać i następnie naginać wszystko do swojej wersji wydarzeń. Chejron powiedział mi to dawno temu.A ja jak zwykle długo nie doceniałem jego mądrości."

Pewnego dnia to się zmienia. Percy pokonuje nauczycielkę z matematyki długopisem, który zamienia się w miecz. Dowiaduje się, że jest herosem, a jego najlepszy przyjaciel to satyr. Przenosi się do Obozu Herosów. Tam dowiaduje się, kim jest jego ojciec i uczy się, jak radzić sobie z niebezpieczeństwami, które czyhają na półbogów. Zostaje oskarżony o kradzież Pioruna Piorunów, należącego do Zeusa. Jeśli nie dostarczy go na Olimp w ciągu dziesięciu dni, rozpęta się wojna, a przyszłość świata stanie pod znakiem zapytania. 

"Ares ma siłę. I to wszystko. A nawet siła musi czasem ustąpić przed rozumem."

Chłopiec wraz z przyjaciółmi wyrusza na misję, podczas której zamierza odzyskać swoje dobre imię, znaleźć Piorun i prawdziwego złodzieja. Czy mu się to uda? Dowiecie się, jeśli sięgniecie po tą wspaniałą powieść.

"(...) prawdziwy świat jest tam, gdzie są potwory. Dopiero tam przekonujesz się, ile jesteś wart."

Bardzo podoba mi się połączenie mitologii z fantastyką. Dzięki tej książce poznałam bliżej historię bogów, herosów i innych mitycznych stworzeń. Jest napisana barwnym i przede wszystkim zabawnym językiem. Narratorem jest Percy i jak najbardziej mi to odpowiada.

"No i nazwała mnie dzielnym... chyba że akurat wtedy mówiła do suma..."

Odczułam w tej powieści podobieństwo do "Harry'ego Potter'a". Percy, tak samo jak Harry, ma dwoje przyjaciół: chłopaka i dziewczynę. Annabeth, podobnie jak Hermiona, dużo czyta i jest bardzo mądra. Jednak mimo kilku podobieństw, powieść ta i tak pozostaje bardzo oryginalna i ciekawa. Weszłam do świata mitologii i nie zamierzam go jeszcze opuszczać. Na półce czeka na mnie już "Morze Potworów", czyli kontynuacja "Złodzieja Pioruna", po którą chcę jak najszybciej sięgnąć. Mam nadzieję, że druga część będzie równie dobra, a może nawet lepsza od pierwszej.

"Tak mało ludzi czyni prawdziwe dobro w życiu. Przygnębiające."

Jeśli szukacie dobrego sposobu na umilenie sobie wakacyjnego czasu-biegnijcie do Empika, Matrasa, biblioteki, czy gdzie tam chcecie i szukajcie "Percy'ego Jackson'a"!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz