poniedziałek, 6 lipca 2015

Wróć, jeśli pamietasz-Recenzja książki


Wróć, jeśli pamiętasz


"Musiałam kogoś nienawidzić, a ciebie kochałam najmocniej, więc padło na ciebie."


Okładka książki Wróć, jeśli pamiętasz
  • Ilość stron: 288
  • Ilość rozdziałów:
  • Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
  • Autorka: Gayle Forman
  • Tytuł oryginału:


Minęły trzy lata od tragicznego wypadku, w którym zginęli najbliżsi Mii. Dziewczyna wyjechała, ukończyła Juliard. Stała się znaną i cenioną wiolonczelistką. Ułożyła sobie życie na nowo... Niestety-bez Adama. Wyjeżdżając na studia zostawiła chłopaka bez słowa. On jest teraz sławnym, nagrywającym płyty i udzielającym wywiadów rockmanem. Jego nowa dziewczyna jest piękną i popularną aktorką.


"Z nadmiaru dobrych chęci inni potrafią nas wcisnąć w ramy równie ciasne jak trumna."

Czy ta dwójka, słynna i odnosząca sukcesy, ale żyjąca bez siebie nawzajem, jest szczęśliwa? 


"Może jestem stuknięta i zaprzeczam temu, bo osoby szalone zawsze tak robią."

 Tym razem narracji nie prowadzi Mia, lecz Adam. Dzięki jego retrospekcjom dowiadujemy się, co działo się po wypadku. Moment kulminacyjny książki to jeden dzień. Lepiej nie będę Wam więcej zdradzać, będziecie mieć większą przyjemność z czytania, jeśli nie będziecie znać zbyt wielu szczegółów :)

"Mówią, że nic nie dzieje się bez przyczyny, ale nie jestem pewien czy to kupuję."

Ta książka spodobała mi się od samego początku. Gdyby nie to, że byłam już strasznie zmęczona, pewnie przeczytałabym ją w ciągu doby. Wolałam jednak oszczędzić swoim oczom katuszy i tym razem nie czytać w nocy. Już i tak czeka mnie wizyta u okulisty, dlatego wolę jeszcze bardziej nie pogarszać swojego wzroku, haha.



"Dni mogą trwać dwadzieścia cztery godziny, ale czasami wydaje mi się, że przejście jednego jest równie niemożliwe jak zdobycie Everest."

Powieść jest pełna emocji; żalu, smutku, cierpienia. Mówi o miłości dwojga, dojrzałych jak na swój wiek, ludzi. Udowadnia, jak często skrywamy swoje wrażliwe i uczuciowe usposobienie pod maską obojętności. Zapewnia, że jeśli mamy przy sobie osobę, która służy nam wsparciem w każdej, nawet najgorszej sytuacji, potrafi pocieszyć i przebaczyć, to jesteśmy w stanie przeżyć wszystko.



"Można się przyzwyczaić do mnóstwa rzeczy."

"Wróć, jeśli pamiętasz" jest, według mnie, pozycją lepszą od swojej poprzedniczki. Autorka stworzyła ciekawą historię. Postać Adama stała się bardziej realna. Narracja w części drugiej również bardziej mi odpowiadała. 

"Nie sposób stwierdzić, dlaczego w rachunku uczuć utrata jednej osoby dotyka nas bardziej niż innych."


Czytaliście tę powieść? Co o niej sądzicie? 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz