poniedziałek, 29 grudnia 2014

"Niezgodna" -Recenzja

"Niezgodna"



Autor: Veronica Roth
Przekład: Daniel Zych
Wydawnictwo: Amber
Ilość stron: 349
Ilość rozdziałów: 39



Społeczeństwo zbudowane na ruinach dawnego Chicago, w którym żyje nastoletnia Beatrice, podzielone jest na pięć frakcji. Te frakcje to: Altruizm (bezinteresowność), Nieustraszoność (odwaga), Erudycja (inteligencja), Prawość (uczciwość) i Serdeczność (życzliwość). 

Każdy  w wieku szesnastu lat przechodzi test predyspozycji, w którym dowiaduje się, do jakiej frakcji pasuje. Następnie podczas krwawej ceremonii wyboru, wybiera do której frakcji chce należeć i której będzie służyć. Nie musi (choć może) opuścić rodzinnej frakcji.

 Osoba nie pasująca do żadnej z frakcji zostaje uznana za bezfrakcyjną, a osoba łącząca w sobie cechy kilku frakcji jest niezgodna. Niezgodnych rząd uważa za niebezpiecznych i mogących zakłócić pokój i zgodność we frakcjach, więc ich likwiduje. 


Książka sama w sobie mi się spodobała. Wciągnęła mnie. Podczas czytania przywiązałam się do bohaterki. Zaciekawiło mnie, co będzie dalej zarówno z nią, jak i z innymi postaciami. Powieść jest pełna emocji i zwrotów akcji, momentami nie mogłam się od niej oderwać. Oprócz tego co zawiera w środku, podoba mi się jej okładka. No może oprócz porównania z "Igrzyskami Śmierci", które są, według mnie, od niej o wiele lepsze, choć trochę zbliżone fabułą.


Pozdrawiam, 
Julia



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz