poniedziałek, 8 czerwca 2015

Social Media Book Tag

THE SOCIAL MEDIA BOOK TAG


Pomyślałam, że fajnie będzie nieco urozmaicić tego bloga książkowymi TAGami. TSMBT jest bardzo popularny. Polega on na przyporządkowaniu do danego portalu społecznościowego odpowiednich książek/książki. 


1.Twitter: Twoja ulubiona krótka książka.

Zależy, kto jak rozumie pojęcie "krótka". Jak dla mnie książka krótka, to taka, która ma mniej niż 300 stron. Raczej rzadko takie czytam, ale pamiętam jedną, która zrobiła na mnie duże wrażenie. Jest nią "Charlie" Stephen'a Chbosky'ego. Ma tylko 219 stron, lecz zawarta na nich treść sprawia, że dorównuje wielostronnicowym, grubym i obszernym powieściom. Opowiada o nastoletnich problemach, przyjaźni, miłości i choć krótka, to bardzo oryginalna i pouczająca.




2. Facebook: Książka, którą każdy przeczytał i czułeś presję, by po nią sięgnąć.

Tutaj chyba nie zabłysnę oryginalnością. Chociaż raczej nie staram się naśladować innych, robić to co oni i się do nich upodabniać, to jednak poczułam presję, by przeczytać "Gwiazd Naszych Wina". W sumie nie wiem, czy można to nazwać presją, bo ja poprostu miałam przeczucie, że pokocham historię Hazel Grace. Tak też się stało.  Tą książką zachwycał się niemal każdy. Prawie na każdym kroku spotykałam się z pochlebnymi opiniami zwróconymi w jej kierunku. Dlaczego więc miałabym po nią nie sięgnąć?



• Chciałam Wam wstawić link do recenzji, ale ku mojemu zdziwieniu, nawet takowej nie napisałam! Jak mogłam pominąć tak świetną książkę?! Postaram się to nadrobić, i w najbliższym czasie dodać recenzję. •



3. Tumblr: Książka, którą przeczytałaś, zanim była popularna.

Myślę, że "Love, Rosie" będzie dobrą odpowiedzią. Przeczytałam ją jeszcze przed premierą filmu. Później zaczął się fenomen na tą powieść i jej ekranizację. 




4.Myspace: Książka, która nie pamiętasz, czy ci się podobała.

Szczerze mówiąc, chyba nie mam takiej książki. Raczej pamiętam, czy dana powieść przypadła mi do gustu, czy też nie. Owszem, często zdarza mi się zapomnieć jakiś momentów, czy postaci, ale to, czy mi się podobała, raczej zostaje w mojej pamięci.



5. Instagram: Książka tak ładna, że musiałaś zrobić jej zdjęcie.

Mam na swojej półce wiele pięknych okładek. W sumie prawie w każdej coś mi się podoba. Jednak najbardziej urzeka mnie  wydanie książek autorstwa John'a Green'a. Są wydane, można by rzec, w jednym stylu. Jeśli miałabym wybierać, to najładniejsze okładki wg mnie mają "Papierowe Miasta" i "Gwiazd Naszych Wina". Oprócz powieści tego autora, podoba mi się też filmowa okładka "Niezgodnej", pierwsza okładka "Igrzysk Śmierci" i "Love, Rosie".



6. YouTube: Książka, której ekranizację chciałbyś zobaczyć.

Znowu wspomnę o "Papierowych Miastach". Chociaż jestem dopiero w połowie, śmiało mogę powiedzieć, że książka ta mi się podoba i uwaga, uwaga ... jest LEPSZA od "Gwiazd Naszych Wina". Nie sądziłam, że to kiedykolwiek padnie z moich ust, ale jak na razie ta powieść po prostu rozwala system. Już niedługo w kinach pojawi się jej ekranizacja, co bardzo mnie cieszy i ciekawi zarazem. 



7. Lubimy czytać: Książka, którą wszystkim polecasz.


Niedawno w moje ręce trafiła "Eleonora&Park". Jest to powieść absolutnie genialna, mądra,zawierająca głębokie przesłanie i morał. Jeśli jeszcze jej nie przeczytaliście, zróbcie to czym prędzej!


To już na tyle w tym TAGu. Jeśli macie propozycje na inne TAGi, które mogłabym zrobić, dajcie znać w komentarzach! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz