wtorek, 2 czerwca 2015

Cytaty #2

Czeeeeść!

 To już (albo raczej dopiero) drugi post z serii "Cytaty". Pod ostatnim niestety nie napisaliście, z jakiej książki chcielibyście cytaty w tym poście, więc wybrałam sama. Wahałam się, ponieważ przeczytałam już trochę książek niosących ze sobą głębsze przesłanie. Ostatecznie zdecydowałam się na moje ukochane "Igrzyska Śmierci". 



"Peeta Mellark!
O nie. Tylko nie to. Wiem, o kim mowa, chociaż nigdy z nim nie rozmawiałam. Peeta Mellark.

Cóż, dzisiaj wszystko sprzysięgło się przeciwko mnie." 
~Katniss, s. 29


"I jeszcze jedno. Nie wolno mi zawierać zakładów, ale gdybym mógł, z pewnością postawiłbym na ciebie (…). Powodzenia, dziewczyno, która igrasz z ogniem." ~Cinna, s. 141


"Nie martw się, coś wymyślę. Niszczenie jest znacznie łatwiejsze od tworzenia." ~Katniss, s. 200


"Gdy tylko skończyłaś śpiewać, od razu wiedziałem, że wpadłem po uszy. Zakochałem się w tobie tak, jak twoja mama w twoim ojcu. Przez następne jedenaście lat usiłowałem zebrać się na odwagę, żeby z tobą porozmawiać." ~Peeta, s. 284



"Przez chwilę jestem niemal niemądrze szczęśliwa, lecz zaraz potem czuję się zmieszana. Przecież powinniśmy odgrywać swoje role, udawać miłość, a nie naprawdę się zakochać." ~Katniss, s. 284


"Tyle czasu robiłam wszystko, żeby nie lekceważyć wrogów, że w końcu zapomniałam, iż równie niebezpieczne jest ich przecenianie." ~Katniss, s. 306


– Peeta – zagaduję go beztrosko. – Podczas prezentacji wspomniałeś, że podobam ci się, odkąd sięgasz pamięcią. Jak daleko sięga twoja pamięć?
– Hm, niech pomyślę. Chyba od pierwszego dnia szkoły. Mieliśmy wtedy po pięć lat. Nosiłaś czerwoną sukienkę w kratę, a włosy miałaś zaplecione w dwa warkoczyki zamiast jednego. ~Katniss, Peeta, s. 283



"Walczę z mdłościami, straciłam orientację, a w myślach powtarzam jedno zdanie. Peeta Mellark właśnie uratował mi życie." ~Katniss, s. 185


"Cieszę się, że znalazłaś to, co ze mnie zostało." ~Peeta, s. 238


Klik☺-> Recenzja Igrzysk Śmierci ☺<-Klik


Proszę o propozycje książek do następnego posta! Piszcie w komentarzach, najlepiej tytuły tych, których recenzje są zamieszczone na blogu, ponieważ będzie wiadomo, że przeczytałam zaproponowaną przez Was powieść. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz